Volkswagen Golf

Volkswagen jatkaa yksinkertaista, mutta oivaltavaa linjaa mainonnassaan. Useat VW:n mainoksista ovat kisavoittajia ja ns. oppikirja esimerkkejä mainonnasta… mm. ”Think Small” -kampanja 50-luvulta valittiin Ad Agen äänestyksessä viime vuosisadan mainoskampanjaksi. VW:n mainonnasta on vastannu New Yorkilais lähtöinen DDB  jo 50-luvulta asti. DDB perustikin ensimmäisen ulkomaan toimistonsa Länsi-Saksaan 1961 palvelemaan VW:n tarpeita.

Yllä olevasta printistä vastaa vuorostaan DDB Copenhagen Äkkiseltään tuntuisi että idea ei ole hirveän tuore koska se on niin yksinkertainen, mutta ainakaan itselläni ei tule mieleen vastaavia toteutusia. Vaikkakin mm. Jesper Bangen suunnittelmassa Trainers Housen kissa elementissä  voidaankin nähdä yhtäläisyyksiä kuten myös vaikka 90-luvulla Kemissä pidetyn Varjoja paratiisissa tapahtuman julisteessakin joka löytyy jostain paperisista arkistoistani (jos joku ei usko voin kaivaa sen esille ja skannata).

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s